Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (12)
Пошуковий запит: (<.>A=Татьянчикова І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Татьянчикова І. В. 
Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / І. В. Татьянчикова; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1999. - 20 c. - укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування у розумово відсталих учнів життєвих орієнтацій. З'ясовано психологічний зміст життєвих орієнтацій, визначено їх види, складові і механізми становлення, показники сформованості; виявлено особливості життєвих орієнтацій у розумово відсталих школярів стосовно професійної діяльності, матеріально-побутового добробуту, міжособистісних стосунків, непрофесійної сфери життєдіяльності; розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування вміння планувати життєві перспективи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Татьянчикова І. В. 
Психолого-педагогічне вивчення соціалізації дітей з інтелектуальними вадами в межах спеціального навчального закладу : наук.-метод. посіб. / І. В. Татьянчикова; МОНМС України, Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2011. - 220 c. - Бібліогр.: 227 назв - укp.

Розглянуто проблему соціалізації дітей з інтелектуальними вадами. Теоретично обгрунтовано сутність процесу соціалізації з урахуванням її місця в системі загальної та спеціальної освіти в контексті особистісного підходу. Визначено основні напрямки психолого-педагогічного вивчення соціалізації даної категорії учнів на різних стадіях соціалізації (адаптації, індивідуалізації, інтеграції, шкільної трудової підготовки) за умов спеціального навчального закладу. Запропоновано показники, методи та методики вивчення соціалізації дітей з інтелектуальними вадами на кожній з вказаних стадій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.350.0

Шифр НБУВ: ВА749699 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Татьянчикова І. В. 
Психолого-педагогічні основи соціалізації дітей з вадами інтелектуального розвитку : [монографія] / І. В. Татьянчикова. - Слов'янськ : Вид-во Б.І. Маторіна, 2014. - 431 c. - Бібліогр.: с. 331-364 - укp.

Увагу зосереджено на проблемі соціалізації дітей з вадами інтелектуального розвитку. Показано, що під впливом сучасних соціально-економічних змін у суспільстві проблема соціалізації дітей такої категорії постає особливо гостро та потребує свого вирішення передусім у межах спеціального навчального закладу, який є для них головним інститутом соціалізації. Розкрито загальні теоретичні аспекти, особливості та зміст забезпечення соціалізації на всіх її стадіях, які проходить дитина у спеціальній школі. Наведено шляхи та основні напрями підвищення ефективності соціалізації дитини, а також результати експериментального вирішення проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА786064 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Татьянчикова І. В. 
Формування в учнів з інтелектуальними вадами життєвих компетентностей в процесі їхньої соціалізіції : [монографія] / І. В. Татьянчикова; ДВНЗ "Донбас. держ. пед. ун-т". - Слов'янськ : Вид-во Маторіна Б.І., 2014. - 203, [8] c. - Бібліогр.: с. 177-203 - укp.

Увагу приділено проблемі підготовки учнів з інтелектуальними вадами до самостійного життя в нових соціально-економічних умовах розвитку суспільства. Розглянуто загальні теоретичні питання, що стосуються процесу соціалізації, зокрема його реалізацію в системі спеціальної освіти учнів з вадами розвитку. Наведено результати теоретико-експериментального дослідження цієї проблеми на матеріалі формування в учнів старших класів спеціальної загальноосвітньої (допоміжної) школи життєвих компетентностей. Викладено концептуальні основи забезпечення процесу соціалізації. Досліджено проблему життєвих компетентностей у теорії та практиці дефектології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА786593 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Татьянчикова І. В. 
Психолого-педагогічні основи соціалізації дітей з вадами інтелектуального розвитку : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.03 / І. В. Татьянчикова; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ, 2015. - 45 c. - укp.

Розглянуто проблему соціалізації дітей з вадами інтелектуального розвитку в умовах спеціального навчального закладу. Обгрунтовано теоретико-методологічні основи зазначеної проблеми, з'ясовано психологічний зміст процесу соціалізації, визначено сфери та механізми її забезпечення, стадії соціалізації, показники успішності на кожній з них. Розроблено методику дослідження соціалізації цієї категорії дітей, одержано дані щодо її особливостей за обраними показниками на стадіях соціалізації. Визначено психолого-педагогічні основи забезпечення соціалізації учнів з вадами інтелекту, розроблено спеціальну систему корекційно-виховної роботи за умов спеціальної ЗОШ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.350.0

Шифр НБУВ: РА418980 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сучасні проблеми спеціальної освіти: теорія, досвід, інновації : [монографія]. Вип. 2 / ред.: І. В. Татьянчикова; Донец. держ. пед. ун-т. - Слов'янск, 2018. - 331 c. - укp.

Розкрито сучасні й актуальні питання теорії та практики спеціальної освіти: педагогіки та психології. Представлено результати теоретичних, практичних та експериментальних досліджень проблем навчання і виховання дітей з вадами розвитку. Запропоновано методичні рекомендації для спеціальних дошкільних та шкільних навчальних закладів, заходи щодо впровадження їх в освітній процес. Розкрито основні напрями оптимізації навчання та виховання дітей з вадами розвитку на підставі врахування педагогічного досвіду практичних працівників, що творчо і продуктивно вирішують завдання спеціальної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч43.я43

Шифр НБУВ: В357533/2 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сучасні проблеми спеціальної освіти: теорія, досвід, інновації : [колект. монографія]. Вип. 3 / ред.: І. В. Татьянчикова; Донбас. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2019. - 285 c. - укp.

Висвітлено актуальні питання теорії та практики спеціальної освіти. Наведено результати теоретичних, практичних і експериментальних досліджень проблем навчання та виховання дітей з вадами розвитку. Розкрито основні напрями оптимізації навчання та виховання таких дітей на підставі врахування педагогічного досвіду практичних працівників, які творчо та продуктивно вирішують завдання спеціальної освіти. Висвітлено особливості підготовки майбутніх соціальних педагогів до реалізації інклюзивного навчання. Охарактеризовано технологію формування продуктивно-творчої компетентності майбутнього інженера-педагога. Розкрито шляхи оптимізації розвитку професійної свідомості корекційного педагога. Розглянуто формування соціальної компетентності дошкільників як запоруку їх адаптації в інклюзивному освітньому просторі. Увагу приділено формуванню навичок конструювання у старших дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч43 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В357533/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Набока О. Г. 
Спеціальна освіта: сучасні підходи до підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами / О. Г. Набока, І. В. Татьянчикова // Фіз.-мат. освіта. - 2021. - № 1. - С. 76-81. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито сучасні підходи до фахової підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Зазначено, що в умовах соціально-економічних змін у суспільстві, нових поглядів на якість освіти в цілому, назріла необхідність реформування та осучаснення основних положень спеціальної освіти, що вимагає її відповідності європейським і новим Державним стандартам в Україні. Для визначення сучасних підходів із підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами використано теоретичні методи: аналіз, узагальнення, інтерпретація сучасної наукової та навчально-методичної літератури. Результати обгрунтовують необхідність здійснення системної, поступової та послідовної спеціальної педагогічної роботи, яка спрямована на розвиток соціальної активності, виховання життєздатності особистості через формування у неї життєвих компетентностей, що забезпечить спроможність повноцінного існування дитини з особливими освітніми потребами у соціумі. Визначено основні складові нової Концепції спеціальної освіти: інклюзивна форма навчання дітей з особливими потребами, забезпечення їхньої соціалізації, особистісно-зорієнтований і компетентнісний підходи. Увагу зосереджено на низці проблем, які є й досі не вирішеними та гальмують процес підготовки фахівців для навчання дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі й в інклюзивному закладі освіти. За результатами теоретичного дослідження доведено необхідність проведення підготовки фахівців для реабілітації дітей у широкому сенсі. Висвітлено ідею незалежного життя, яка є ядром сучасної Концепції спеціальної освіти. Наголошується, що фахівці спеціальних навчальних закладів мають відігравати важливу роль в керуванні процесом соціального розвитку своїх вихованців і досягненні ними загального рівня соціальної переконливості. Зазначено на необхідності впровадження інноваційних підходів до підготовки фахівців для навчання дітей з особливими потребами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського